Paskelbta

Ar SEO paslaugos būtinos kiekvienam verslui? NE!

seo paslaugosInterneto reklamos rinka yra viena sparčiausiai besivystančių rinkų Lietuvoje. Natūralu, nes besinaudojančių internetu kas dieną vis daugėja, todėl ši sritis tampa svarbesne už televiziją, radiją ir spaudą. Nereaguoti į šioje rinkoje vykstančius pasikeitimus reikštų priimtus neteisingus sprendimus ir išmestus į balą pinigus. Didžioji interneto reklamos dalis remiasi į SEO – svetainės optimizavimą paieškos sistemoms. Pastaruoju metu vis dažniau kyla klausimas, ar tikrai SEO būtinas visiems verslams? Kad ir kaip SEO paslaugų teikėjai nertųsi iš kailio siūlydami savo paslaugas, tampa akivaizdu, kad jos reikalingos toli gražu ne kiekvienam verslui.

Pirmiausiai reikėtų aiškiai suvokti, kas yra tos SEO paslaugos. Iš esmės, tai konsultacijos, kaip turi būti pertvarkyta svetainė ar sukurta nauja, kad ji atitiktų Paieškos keliamus reikalavimus. SEO paslaugų teikėjai dažniausiai nėra programuotojai, kurie prisijungia prie puslapio kodo ir jį pakoreguoja, kaip reikia… Kitas svarbus SEO paslaugų momentas yra tas, kad šie specialistai analizuoja ir pateikia esminę informaciją apie lankytojų elgseną ir ieškomas frazes, pagal kurias interneto puslapis turėtų būti randamas. Tai esminis paslaugos dalykas, nes nuo to priklauso ir visa SEO veiksmų strategija. Taip pat dirbama su nuorodomis ir tik iš dalies su turiniu. Turinys ruošiamas pačių, arba interneto turinio kūrėjų, tokių, kaip Rasytojas.lt ir kitų įmonių bei pavienių rašytojų.

Paslaugų išskirstymas ir lemia tą faktą, kad tam tikram verslui SEO paslaugos nėra būtinos. Koks tai verslas? Kokios tada interneto reklamos priemonės yra veiksmingos?

SEO yra ilgalaikis procesas, rezultatai pamatomi su laiku, o ne iš karto, todėl ne visi verslai į šią reklamos rūšį yra linkę investuoti. Taigi tas verslas, kuris turi minimalų reklamos biudžetą turėtų gerai apsvarstyti, kokias priemones naudoti. Smulkusis verslas, pavieniai amatininkai (laisvadarbiai) dažniausiai renkasi kontekstinę reklamą, o ne SEO. Kodėl?

1 priežastis: Konkretūs rezultatai čia ir dabar. Pavyzdžiui, esate padangų montuotojas Fabijoniškėse. Pats darbymetis yra spalio pabaiga-lapkričio pabaiga ir balandžio mėnuo. Dėl to reklamuotis reikia prieš šiuos du „antplūdžius“. Tai geriau padaryti naudojant Google AdWords reklamą, nes klientui parodoma tikslinė informacija tada, kai jam reikia – „4 padangos už 3 kainą…“.

2 priežastis: Laisvai kontroliuojamos išlaidos. Į AdWords įdėję 100 litų ir paleidę savaitės trukmės kampaniją su tam tikrais raktiniais žodžiais būsite tikri, kad į jūsų puslapį su pasiūlymu ateis jūsų paslauga susidomėję klientai. Jei 1 paspaudimo kaina yra 1 litas, reiškia, gausite 100 jūsų pasiūlymu susidomėjusių lankytojų. Su SEO priemonėmis lankytojų motyvacija nėra iki galo aiški.

3 priežastis: Tiksli statistika, kuri rodo, kurias reklamines antraštes lankytojai spaudė dažniau. Pagal tai galima koreguoti kitų akcijų detales ir taip pasiekti kur kas efektyvesnių rezultatų. SEO paslaugos dažniausiai pardavimų neapima, todėl čia galima vadovautis tik teorine informacija.

Jei SEO nereikalingas, ar verta turėti interneto svetainę? Interneto puslapį turėti būtina, nes tai vieta, kurioje jūs vykdote pardavimus. Kad jis būtų patrauklus ne tik Google, bet ir lankytojams reikia labai nedaug.

Ar SEO visai nereikalingas? Smulkiam verslui jis ne visada būna reikalingas, ypač, jei tas verslas yra labai susijęs su vietove. Pagalvokime logiškai – jei ratų montuotojas savo puslapiui pasamdo SEO specialistus, kurie pasistengs, kad puslapis būtų randamas su raktiniu žodžiu „ratų montavimas“, ar pas jį padaugės klientų, kai tas autoservisas yra ne didmiestyje, o Kelmėje ar Mažeikiuose? Vilniečiai ir kauniečiai tikrai ten savo automobilio nevarys, tad klientų bumo tikėtis sunku.

Ar SEO galima pasidaryti pačiam? Vidinį – TAIP, išorinį – nelabai, nes čia jau reikalingos specifinės žinios, patirtis ir specialūs gana brangiai kainuojantys informacijos rinkimo ir apdorojimo įrankiai. Vidinis SEO yra jūsų puslapio kodas, kuris turi būti tvarkingas, struktūra – logiška ir intuityvi, kokybiški ir unikalūs tekstai + dar keli elementai, apie kuriuos dažniausiai žino profesionalūs interneto puslapių kūrėjai. Darant pačiam nėra jokių garantijų, kad viskas pavyks iš karto – juk reikia perskaityti šiktus straipsnių ir diskusijų apie tinkamą SEO. Tai užima daug laiko, dėl to kartais profesionalą samdyti yra tiesiog patogiau ir efektyviau.